21. srpna 2016

Jak se stát Au Pair

Ahoj všichni,

Na mé stránce Baru Au Pair v USA jsem dostala dotaz ohledně agentury, pohovoru a dalších věcí, tak jsem se rozhodla, že vám o tom napíšu článek.

Všechno začalo asi rok zpátky, kdy jsem řekla mamce, že bych ráda jela do zahraničí dělat Au Pair. Nevěděla jsem kam, přes jakou agenturu, ale napadlo mě, že bych mohla odcestovat na léto, jenže vše bylo pro VŠ. Stále jsem hledala různé agentury, jak české, tak anglické, ale nic jsem nenašla.

Tento rok, když byl v Letňanech přehled vysokých škol, (já jako maturantka 4. Ročníku na hotelové škole, která nevěděla, co by chtěla dělat dál), jsem se dostala ke stánku, kde nabízeli od Cultural Care pobyt v Americe jako Au Pair. To mě okamžitě zaujalo, tak jsem vyplnila všechny možné papírky a vzala si letáčky atak..., s tím, že to doma ukážu rodičům.

Taťka byl samozřejmě nadšen, jelikož nemá rád Českou republiku a pořád mě někam vyhazuje, ale u mamky to bylo horší. „vždyť je to daleko“ říkala neustále. Ale mě to nedalo, tak jsem hledala dále různé stránky, videa na youtube, recenze, diskuse a díky nim, jsem našla pobyty jako Au Pair v Anglii, kterou jsme za krátkou dobu odpískaly, protože měla špatné recenze, a také známí nám cestu jako Au Pair nedoporučovali, kvůli nechápavosti a "zlosti" Angličanů, takže mamce nezbylo nic jiného, než souhlasit s Amerikou. Za co jsem moc ráda.

A teď už k tématu:

Díky mému pátrání na internetu jsem objevila agenturu Cool Agent, která je ,musím říct, zatím super. Našla jsem si oficiální stránky a podala přihlášku (registraci). Za 3 dny se mi ozvala před email slečna Dita, (mimochodem velice sympatická a veselá) která si se mnou sjednala schůzku u nich na pobočce na Národní třídě. Od toho dne, kdy jsme se dohodly na schůzce jsem počítala dny. Byla jsem šíleně natěšená… A měla jsem na co.
Na schůzku jsem si sebou vzala radši mamku, protože já jsem skleróza, a mamka se ptala na různé otázky. Přišlo mi, že si připravila celý seznam :D . 
Na schůzce bylo více dívek, které chtěly také do Ameriky. Celá schůzka trvala do jedné hodiny, kde nám Dita sdělila všechny informace ohledně Au Pair, pojištění, délky pobytu, Rematch, rodiny, pobytu, letu, letenek a dalších věcí, s tím, že jsme se mohly kdykoliv zeptat na cokoliv. (Myslím, že zeptat se na to co vás zajímá je dost důležité. Stejně na to přijde a vy se budete muset zeptat. V tuhle chvíli je lepší věděti než mysleti.
Po této schůzce jsme měly možnost rovnou si vyplnit psychotest a ústní pohovor v Angličtině.

Psychotest byl opravdu divný, musím říct. Otázka jestli chci být architekt nebo vědec mě trošku zaskočila, jelikož nechci být ani jedno: D  
Psychotest má myslím 170 otázek a je rozdělen na A,B,C s tím, že B je vždy otazník (?). Což není dobré dávat si myslím.

Ústní pohovor byl příjemný a ani ne moc těžký. Slečna Dita se ptala na základní otázky např. řekni něco o sobě (koníčky, povaha..), jaká je tvoje rodina (sourozenci, rodiče…), jak by se měla chovat Au Pair, proč chceš jet do Ameriky… Dá se na to odpovědět. Zkuste lehčí věty, abyste se do toho nezamotaly. A nezapomeňte na children experience. 

Poté jdete domu tvořit profil.

Profil je vlastně úplně primitivní věc až na pár detailů. Skládá se z osobních informací (bydliště, věk, koníčky, hobby, škola) a pokračuje to k informacím o hlídání dětí, kde jsou kolonky, u kterých vyplníte, co jste zažily s dětmi(přebalování, koupání), a které byste byli ochotni hlídat. (novorozence, 1-2 roky, 3-6 let…. A děti s potřebami (autistické děti...).
Kolonky tam jsou přehledné, takže to v klidu najdete. Další kolonkou jsou fotky (naskenované JPG), kde přidáváte svou profilovou fotku, fotky s rodinou, dětmi, a přáteli. Dále fotky řidičáku, občanky/pasu, maturitní vysvědčení, poplatek, výpis z trestního rejstříku  100 Kč lékařskou zprávu a nakonec doporučení od rodičů hlídaných dětí.
V poslední řadě musíte napsat na min. 600 slov dopis pro rodinu (dear family letter) a udělat video.
Upřímně video jsem ještě neudělala, protože mě opustila fantazie.

Po dokončení profilu zajdete do agentury, kde zaplatíte poplatek 1000 Kč , a už jen čekáte na rodinku!! J Já doufám, že udělám dojem a nějaká si mě vybere.
230 euro administrativní poplatek (myslím, že se platí až po vybrání rodiny)
Po vybrání si budete psát s rodinou, a pak si zavoláte přes skype, což je pro ně úplně normální věc na kterou se nesmírně těším.♥

Před odletem je třeba zařídit ještě pár věcí… “pár“
Víza, zaplatit poplatek na ambasádě 180USD , zařídit si roaming (v Americe budete potřebovat jiné číslo atak), sociální a zdravotní pojištění, které si nebudete platit! Jupí.. Chtěla bych dodat, že letenku tam i zpět vám platí rodinka J + 500 USD na studium za pololetí.
A po tomto všem nadejde chvíle, kdy si s rodinou domluvíte odjezd, v agentuře to zařídíte, aby vám sehnala, když tak letenky a je toooo!!

(po příjezdu do USA vás čeká 5 dní v NY kvůli zaškolení a různým informacím ohledně USA a rodin)

Myslím, že každý by měl využít této příležitosti, zvlášť pokud má rád děti a chtěl by procestovat pár států. Skvělá šance spojit tyto dvě věci dohromady.
Au Pair in Americe je životní příležitost, jak si splnit sen a k tomu najít spoustu nových přátel a nasbírat nové zkušenosti a zážitky. Vždy se najde cesta, jak se dostat domů.

PS: jsem šťastná, protože jeden můj kamarád Michael se rozhodl jet se mnou. Tak nám držte palce, ať najdeme super rodinu. :) 

Hodně štěstí všem

S láskou

Bára