23. srpna 2016

Moje dovolená na Šumavě

Vzhledem k tomu, že ráda cestuji a poznávám nová místa, řekla jsem si, že by nebylo špatné se podělit o pár skvělých míst, které by stáli za objevení i dalších lidí.
Předem se omlouvám za délku článku, ale opravdu to stojí za to! ♥


Na dovolené jsem byla s babičkou a mamkou (já tomu říkám generace tří). Babička má Šumavu ráda a i blízko má zbytek své rodiny (Strakonice), já mám zase ráda přírodu a mamce to bylo jedno, tak jsme se dohodly na pobytu v Kašperských horách.
V Kašperských horách jsem už jednou byla s babičkou asi před dvěma lety. Chodily jsme na procházky, podnikaly výlety, ale nebylo to tak super, jako tento rok.
Vyjely jsme brzy ráno, já jakož to "čerstvá řidička" (řidičák mám přes rok, ale moc jsem nikam nejezdila, hlavně ne daleko) jsem byla trošku nervózní, ale strašně vzrušená z celé cesty a hlavně toho, že vlastně jedeme jen ženský, takže mi do toho nebude nikdo kecat!
Tahle fotka se mi šíleně líbila, tak jsem si řekla, že ji vám sem šoupnu. By the way ten svetr mi pletla prababička. Je strašně šikovná a já ten svetr miluju ♥
Na začátek začnu spíše městečkem a místy tam a pak se přesunu na ty zajímavá místa a místa, která jsem navštívila.

Hotely

                           Předminulý rok jsme byly ubytované v hotelu Kašperk                                                   
Hotel byl opravdu hezký, čistý a skvělé snídaně. Vzadu v hotelu je i vnitřní bazén. Na mě trošku studenější, ale vlezla jsem do něj. Na teplé dny fantastický. 


Tento rok jsme byly ubytované v hotelu Rilancio
Tento Hotel, spíše pension je menší, ale útulný s příjemnou atmosférou a milými zaměstnanci. Snídaně byli poměrně menší, ale stačilo to. Bylo tam od každého něco. (teplá, studená kuchyně, sladké pečivo, marmelády, ovoce, zelenina...)

Městečko Kašperské hory

Město Kašperské hory se nachází v Plzeňském kraji v blízkosti řeky Otavy. Je to turistické středisko po celý rok a při pohledu na krajinu můžete vidět hrad Kašperk, o kterém se zmíním později.

V městečku můžete najít potraviny, večerky, Coop, obchůdky se suvenýry, asi milion restaurací, informační středisko, kino a kostelíček sv. Mikuláše s kaplí svaté Anny a kostel sv. Markéty na náměstí.
Mohu říct, že ze všech městeček, která jsem navštívila se mi Kašperské hory líbí úplně nejvíce. Je tu klid, taková venkovská atmoška s nádechem starých časů a všude okolo je jen příroda. Žádných 20 aut za minutu. Je to takové klidné město na z relaxování a přemýšlení o smyslu života. 

Obchůdky

Tady se možná trošku rozvášním, protože jsem vždy z jednoho obchůdku v Kašperkách úplně paf. Takové základní obchůdky se suvenýry jsou tam 3.



1) Obchůdek hned na náměstí.

Nevím, jak se jmenuje, ale nachází se hned vedle Policie. Hned u krámu je takový obrovský dřevěný medvěd s rybičkou v pusince myslím. Pokud tam medvěd nebude nad dveřmi je takový malovaný obrázek. 
V tomto obchůdku najdete snad všechno. Čaje, med, mýdla, dekoraci, andílky, medovinu, sirupy, suvenýry s logem Šumavy atak. Musím říct, že mi tento obchůdek přijde dosti předražený, možná se mi to jen zdá, ale možná taky ne. Já si tam koupila za 90 Kč jedno mýdlo, které jsem tam prostě nemohla nechat! 




2) obchůdek madonka
pro mě nejlepší obchůdek ze všech. V tomto obchůdku můžete najít kamínky, krystaly, drahé kameny (léčivé) všeho druhu. (malé jen za 15 Kč), řetížky, náramky, kyvadla, dřevěné výrobky, proutěné košíky a mnoho dalšího. Já si z tohoto krámku přivezla asi 7 léčivých kamínků. A minulý rok křišťálové kyvadlo a je super! 





3) Obchůdek pod náměstím. 
tento obchůdek vám bude těžší vysvětlit, protože se nenachází na náměstí. Od Hotelu Kašperk byste šli vlastně pořád dolu okolo kina a potravin a na křižovatce zahnete doleva a hned tam obchůdek je. Většinou má paní venku takové ty venkovní dekorace. (čápa, trpaslíka..) 
Tento obchůdek je taky fajn a najde se v něm snad všechno okolo dekorace. Je to zároveň i malé květinářství. Jsou tam čokoládky, ozdoby, šampóny, mýdla, 
soli do koupele, andělíčci, porcelán, šperky, magnetky atd.

 Restaurant

Co se týče restaurací chodily jsme jen do jedné už otestované. Nemám nic proti ostatním restauracím, ale tahle je cenově dobrá a kvalitní. Je to Pizzerie, ale má spoustu jiných papáníček od studených salátů po těstoviny, špagety, lassagne.. Co můžu doporučit je jejich tomatová polévka. Ta je nejskvělejší. Jmenuje se Pizzerie pod hradem. Opravdu mohu doporučit. 

Kostely

S rodinou jsme zvyklí vždy chodit na prohlídku do kostela, nebo alespoň se jít podívat, jak vypadá a vhodit tam pár korun. Je to náš zvyk a je to super. Každý kostel má svou historii, krásu a zvyk. 
V kašperských horách jsou kostely 2. Tedy co jsem zatím objevila.
1. kostel je na náměstí a je to kostel sv. Markéty.
Na pohled hezký, uvnitř to samé, ale není zdaleka tak krásný a plný historie jako ten druhý.
2. Kostel sv. Mikuláše je 500m vzdálený od náměstí, ale najdete ho snadno. Všude jsou ukazatele. adresa: Smetanova 341 92 Kašperské hory
Tento kostel je spojený i s hřbitovem. Zanechal ve mě poněkud víc, než sv. Markéty. Je opravdu krásný a doporučuji zajít ve 14:00 nebo 15:00 na prohlídku. Stojí za to. Zabere to 30 min. a dozvíte se informace, které stojí za to. Je to opravdu nádhera. 

Místa

Tak a teď už se budu dostávat k různým místečkům na Šumavě. Rozdělím to asi do podbodů a to co vás bude zajímat, tam si prostě přeskočíte. (Po kliknutí na určitý bod, vás to pošle na oficiální webové stránky, tam naleznete všechny informace)

  1. Hrad Kašperk
  2. Hrad Rabí
  3. Hautswaldská kaple
  4. Čeňkova pila- Antýgl-Turnerova chata
  5. Vlčinec
  6. Kvilda
  7. Boží kámen 
1) Hrad Kašperk je krásný hrad s dlouhou historií. Jak možná víte, byl postaven za vlády Karla IV., takže tam už stojí tak 700 let. My jsme si teda ušly pěkný kopeček po zelený. To je trasa z Kašperských hor k hradu. Moc hezká luční, lesní cestička. Myslím, že se to zvládne i s kočárkama :) Vzhledem k tomu, že už jsme tam došly, mou říct, že docela znavené, ale plné vzrušení na odpolední prohlídku, která stála za to. Vstupné bylo nějakých 90 Kč pro dospělé a 70 Kč pro studenty, seniory.. Z vrchu věže posledního patra hradu na vás čeká okouzlující výhled na celou Šumavu. Doporučuji si sebou vzít hodně pití a kapesníčků. Pyl je teď všude. A na konec: mají tam výbornou bezinkovku a malinovku. Mňam
2) Hrad Rabí je další hezký hrad, na který se ještě někdy ráda podívám. Polorozpadlý neobydlený hrad je myslím, že pýchou Šumavy, jelikož tam Žižka přišel o své oko. Hrad na mě působí nádherně. Tedy v tu dobu svítilo sluníčko a všude se to lesklo, takže možná i kvůli kráse přírody. Připadala jsem si tam, jako nějaká princezna, ale představa, že bych tam žila, to bych asi nepřežila. Parkovat je možné hned u hradu a stojí na celý den 40 Kč. Hned u hradu jsou záchody a obchůdek s pohledy atak. Když zaplatíte vstupenku vejdete do areálu, kde můžete navštívit galerii podzimních fotografií (jsou krásné), posedět na houpacím koni, podívat se na dravé ptáky, o které se tam stará hodný a sympatický pán. 

3) Hautswaldská kaple je opravdu plná energie, jak se o ni říká. Já osobně se na to místo ráda vracím, protože se vždy od ní vracím plná energie. O hautswaldské kapli se říká, že má zdravé účinky. Ten, kdo se prý napije vody z rukou uzdraví se z nemoci kterou má. Vlastně jsme tu kapli našli, když maminka byla nemocná a teď je zdravá jako rybka. Cesta k ní je chvíli po silnici, a pak vejdete do hezkého lesa, kde teď mimochodem rostou pěkní sameťáci! Je tam i potůček a lávka. Stojí za okouknutí. Je to nádherné místo a říká se také, že tam byl známí spisovatel pan Klosterman. Podle kterého se teď jmenuje tmavé pivo. A to je taky dobrý! =D 

4) Čeňkova pila- Antýgl- Turnerova chata
My jsme autobusem dojely na Čeňkovu pilu, kde jsme nastoupily na cestičku a štramádily si to na Turnerovu chatu podívat se na Vydrýska, místo kterého tam byla kočka. Vydrýsek tam nějak nebyl asi. Nebo neměl chuť na návštěvu :D Pak jsme došly na Antýgl odkud nám jel zpět autobus do hotelu. Cesta okolo řeky je naprosto dokonalá. Já vím, žě všude píšu, jak je všechno skvělý, ale ono opravdu je. A tohle místo přímo dokonalý. Nejen, že budete mít krásnou procházku v přírodě, ale uvidíte neuvěřitelné věci. Třeba takových bambilion kamenů ve vodě. To je naprosto úžasný. Zajímalo by mě, jak se tam dostaly, protože je to neuvěřitelné, ale nádherné. Já vždy, když to místo navštívím, dostávám nutkání po nich pořád skákat a dovádět, jako malé dítě. A vždy to udělám. Nějak mě to všechno úplně nabíjí a to bych řekla, že by spíš mělo unavovat. Je to snad to nejúžasnější místo plné nepoznatelna, tajemna a opravdové krásy přírody. Turnerova chata je předražená chata asi i s ubytováním, ale především tedy s Vydrýskem a restauraci. My si tam objednaly limči a bohatě to stačilo, protože polévku za 80 Kč se mi nechce dávat, když můžu dát 35 za výbornou tomatovku v restauraci v našem městě a ještě tak s 2x větší porcí. Tam ale najdete zase výbornou zmrzlinu v suvenýrech. Podle chuti si myslím, že zmrzlina je domácí. Zaplatíte 50 Kč a máte domácí jogurtovou nebo smetanovou zmrzlinu (3 kopečky) a k tomu podle vašeho výběru lesní ovoce (maliny, borůvky, lesní směs). Je to šíleně dobrý a osvěží to. Pro ty co mají rádi kyselejší doporučuji Jogurtovou. Smetanová je zase sladší a jemnější. Cesta k Antýglu je prakticky stejná, jako k Turnerově chatě. Tam můžete zajít ke kempu na občerstvení. 


5) Vlčinec
Vlčinec ani nevím, jestli stojí za zmínku, ale byla jsem tam, tak o něm něco napíšu.Cesta k němu vede ze Srní a autem trvá tak 5 minut. My jsme šly pěšky, takže počítejte takovou půl hodinku cesty. Jde se po silnici, takže všude auta, na které si musíte dávat neustále pozor. Ale ten výhled na přírodu je krásný. Vlčinec je zadarmo a vede k němu stezka z bodu A a to je informační centrum. Tam máte i video záznam kde jsou na kameře 24 hodin vlci a teď už i dvě vlčátka. Cesta k výběhu trvá přibližně 15-20 minut a jde se lesem. Je to hezký pohled a i hodně dobrý borůvky, které tam jsou snad všude. Výběh je obrovitánský, takže je docela výkon vidět alespoň jednoho vlka. Já to štěstí měla a viděla jsem 3. Ale jak říkám, výběh je velký, takže vlky většinou vidíte hodně z dálky. Dalekohled neuškodí! :)

6) Kvilda
Na mě až moc rušné městečko působící tak nějak měšťácky. Myslím to tak, že tam ani nemáte pořádně výhled na přírodu, všude jsou auta a žádný klid. Na každém kroku je nějaký obchod a lidí jak  ....! Jinak je městečko hezké snad s tím nejhezčím informačním centrem, ve kterém jsem kdy byla. Hezký kostelíček prapodivné barvy (černé?) to jsem v životě neviděla. Působí v celku strašidelně. Co se mi na Kvildě líbilo byla pekárna. Tam jsou ty nejlepší dobroty a dost velký. Doporučuji si dát jablečný štrúdl nebo větrník! :) 

Po cestě zpět se můžete stavit na Rašelinovou vyhlídku, či co to je. Nesmí tam kolaři upozorňuji. :) "vyhlídka" je chráněné území, kde lidé ukazují krásu a památku přírody. Je to ZADARMO 




a nakonec poslední místečko
8) Boží kameny
Boží kameny se nacházejí v nedaleko Kraselova. Vlastně jedete po takové opuštěné cestičce až na konec, a odtamtud jdete asi 450m do kopce. Cesta je hezká, přes louku, a pak hopem do lesa. Boží kameny jsou vlastně velké kameny na kopci. Říká se o nich, že jsou v nějakém magickém trojúhelníku, kde se shromažďuje silná energie, ale nějak jsem ji nepochytila. Jen lehoulince, takže si myslím, že to zase taková bomba energie není. I mamka říkala, že nic moc necítí. Ale určitě pokud budete mít cestu kolem stojí to za zkouknutí. Jen pokud pojedete autem bacha na pneumatiky. Je to o hubu, jak se říká. Kameny na cestičce jsou docela ostré, takže jsem parkovala trošku dál :) 

To je asi vše, co jsem vám tímto článkem chtěla sdělit. Doufám, že jsem alespoň trošku pomohla, nebo inspirovala a máte chuť cestovat stejně, jako já.
Ještě jednou se omlouvám za délku tohoto článku, ale zase jsem vám nechtěla napsat všechny tyto věci v pár řádcích.

Mějte se krásně,užívejte ještě poslední dny teplých večerů, letní pohody a hlavně pro študenty posledních dnů prázdnin.

To vše a ještě víc vám přeje,

Bára ♥