23. srpna 2016

Než jsem tě poznala

 Nedokážu říct, jestli je tohle ta nejlepší kniha, kterou jsem kdy četla, ale zaručeně mohu říct, že je to kniha, která ve mně něco zanechala.
Zanechala ve mně pocit, že se svým životem skoro nic nedělám. Neužívám si, neprožívám každý den naplno ani pořádně necestuji. Ve svém případě si myslím, že to všechno přijde, ale zároveň vím, že z něj mohu vymáčknout něco víc. Kdo ví, jak budeme vypadat, nebo co budeme dělat za 10 let, né-li třeba měsíc. Žijme přítomností ne minulostí, ani budoucností, protože minulost nikdy nezměníme a budoucnost nikdy neovlivníme. Co přijde, to přijde, co se má stát, stane se :)

Než jsem tě poznala, kniha od Jojo Moyes, úžasné a šikovné spisovatelky (mám v plánu si od ní přečíst Stříbrnou zátoku) byla vydána před několika lety, dlouho o ní nikdo nic neslyšel do doby, než se ukázala na bilboardu reklama na film. Film je moc hezký a plný emocí, stejně jako kniha. Upřímně, dlouho jsem tak hezký film neviděla.

 Will druhá hlavní postava filmu i knihy (mimochodem režisér vybral správného herce) je pohledný mladý muž, který neměl štěstí a stalo se v jeho životě něco strašného. Měl dívku, skvělou práci, peníze a hlavně si užíval života, kdežto teď nemá nic. Nemá dívku ani práci a ani život. O vše přišel před dvěma lety a jeho život je tak nějak naprd dokud nepřijde hezká, praštěná Lou. Lou je 26. letá bláznivka, která si neužívá života, protože se snaží uživit svoji rodinu a na nic jiného nemá čas ani peníze. Will ji do svého života nechce brát a ani to neměl v plánu dokud se něco neprolomilo, a pak... no to se dočtete v knížce..

Moc Moc ji doporučuji. Jak film, tak i tu knihu. Předem ale doporučuji připravit si balení kapesníčků a dobrou náladu. Kniha se opravdu dobře čte, je plná vtipů a zároveň záludných událostí.

Ačkoli je děj občas pochmurný a já brečím jako želva ráda si knížku znovu přečtu a na film se opět podívám. Člověku to dá velký náboj do života!

PS: pokud byste mě někdo chtěl sledovat na Databázi knih a tím mě podporovat ve čtení a zároveň být ve střehu, co právě čtu, klikněte ZDE