13. září 2016

Kaštany

Zdravím všechny, kteří sledují můj blog svět k poznání.
Dnes jsem si pro vás všechny připravila menší článek o Kaštanech a jejich účincích na nás a naše prostředí. 
Každý určitě ví, že kaštany jsou taková lehká ochutnávka podzimu a skoro každý je sbírá. Sbírá je jako dekoraci do bytu nebo baráčku, aby všem ukázal, že podzim se blíží, a nebo také za účelem vyrábění zvířátek, což se velice využívá ve školkách a na prvním stupni základní školy. Je to krásné vidět je padat a vyrábět si z nich takové to krásné věci, ale my je můžeme využít i na jiné věci a světe div se, může nám to pomoci.

V první řadě bych chtěla napsat, že co se mi opravdu na podzim líbí, je právě dekorace. Člověk se na tom vyřádí, přijde na jiné myšlenky a také zavítá do přírody. Co jsem při svých studiích zjistila je to, že člověk právě na podzim zavítá do přírody až o 40 procent jen kvůli tomu, aby se podíval, jak se ze zelených lístků stává barevný svět. 

V druhé řadě já si každý rok nemohu odpustit nevyrábět zvířátka z kaštanů. Jsem kreativní člověk a vždycky se na tom šíleně vyřádím. Končím tak, že mám ruce spálené a oblepené od tavicí pájky, ale je mi to jedno, protože jsem si vyráběla zvířátka! 
Je to i super, když se na chvíli chcete zbavit dětí, nebo si od nich odfrknout. Na vyrábění není nic těžkého, stačí jim do ruky dát párátka, pár větviček a kaštánky. Děti si s tím vyhrají, vy si v klidu dáte kafčo, občas jim pomůžete a super odpoledne je za vámi. 

A v poslední řadě se dostáváme ke kaštanům dobré pro vás a vaše prostředí!!
Nevím, jestli má cenu to nějak rozdělovat do podbodů, takže to nechám takto a kdyby se v tom někdo nevyznal, napište mi do komentáře a já to pro vás s láskou přepíšu.
Kaštany se používali už v dávných dobách nejen jako krmivo pro dobytek a lesní zvířata (což je i v této době aktivní činnost všech myslivců a lidí, žijících na venkově), ale i jako léčivé prostředky. V této době o kaštanech moc neslyšíme, ale používají se velice často. Nejen z listů a květů, ale i z těchto krásných hnědých kuliček.
účinky rostliny:
otoky lymfatických cév a uzlin
cévní nemoci a potíže
záněty žil
křečové žíly
vředy
prokrvení orgánů
pihy
jaterní potíže
vodnatost
cukrovka

Pěstování:
Pěstovat kaštan obecný není vůbec těžké. Stačí na podzim zasadit jeden hnědý kaštánek do hlíny a na jaře se můžete dočkat prvních lístků. Není složitý na vypěstování a nevadí mu jakákoliv půda. Stačí jen pravidelně zalévat. 

Kaštany se dají používat i na dobíjení energie a pozitivní náladu. Utlumuje bolest a je velice dobrý proti nemocem.
Já ho používám tak, že 3 kaštany nosím v kabelce a tři mám pod polštářem na spaní. Myslím, že nezáleží, kolik kaštanů kde máte, protože se všude možně můžete dočíst různých počtů. Já mám tři a jsem nad míru spokojená.
Jak poznat, že kaštánek už nemá žádnou energii?
jednoduše. Nebude mít už tak krásný tvar a bude scvrklý. V tu chvíli ho můžete buď vyhodit, použít na jednoduchou dekoraci a nebo zasadit do země a nechat ho dále žít. 
Mít doma malý kaštan (vysázený) je skvělé na to mít doma stále pozitivní energii a alespoň něco zeleného o čem víte, že i když na to nebudete myslet, bude vám pomáhat. 

To je tedy vše sbírejte kaštánky a užívejte si krásného a teplého začátku podzimu.

PS: jednou za čas dávám předem info, kdy se na stránce objeví další článek, takže pokud chcete být ve středu dění občas se podívejte na můj profil na Instagramu