30. září 2016

Pěstuji doma

Už jako malá jsem lítala s babičkou na zahradě a trhala jí tam, co jsem našla. Vždy jsme večer chodily spolu s konvemi, já měla maličkou, ona takovou tu normální zelenou a zalévaly jsme záhonky. Babička mi povídala o tom, jak je sázela, a co to všechno vlastně na záhonku je, trhaly jsme jahody, nebo vytahovaly mrkve, učila mě co je máta a meduňka, a za to jsem ji moc vděčná.

Později, když jsem chodila už do školy mi babička svěřila kousek záhonku, abych si tam zasadila, co chci a dělala tam co chci, a tak jsem to udělala. Splácala jsem různá semínka, babička mi pomáhala se sázením a vuala? Kytičky tam jsou do dnes. Bylo to skvělý a do teď je. Našly jsme totiž stejnou zálibu, které bych se v budoucnu chtěla věnovat. A tou je zahradničení, bylinkářství a floristika. Babička sice na nadpřirozeno nevěří a věci okolo toho, ale myslím, že v její duši se něco skrývá. Alespoň ohledně tohoto tématu. 

Díky mé malé sestřenici Lucince jsme se sblížily o něco více, i když si myslím, že už to ani není možné a vyrábíme kytky. Tedy spíš já s babičkou a Lucinka je ohodnocuje a říká vítěze. Je s ní sranda 
Tuhle kytičku jsem dělala teď k narozeninám mé dobré kamarádce a rádkyni na téma vítej podzime. Všechny kytičky jsou ze zahrady babičky a já si to náramně užila. 

A teď už hurá k pěstování doma 
V posledních letech mi šíleně začala chybět příroda a zahradničení, protože už k babičce moc nejezdíme. Já dodělávala střední školu, pracovala a o víkendech jsme jako rodina nikam nejezdili, protože HOKEJ. No comment. 
Takže jsem se rozhodla, že si svojí zahrádku udělám doma. Bydlíme sice ve druhém patře paneláku, ale to je mi úplně jedno.Mezi rostlinkami se cítím líp, než mezi lidmi, takže jsem je nějak potřebovala dostat domu a to se mi povedlo.
Ukradla jsem tátovi jeden truhlík, kde měl chcíplý nějaký papriky a zkusila jsem štěstí. Nikdy mi moc kytky v bytě nerostly, ale tak chtěla jsem to zkusit. Naučila jsem se díky tomu něco důležitého. Pokud budete pěstovat s láskou, vrátí se vám dvakrát. Pokud je budete motivovat k růstu a podporovat je, vyrostou v plné kráse. 
Zasadila jsem semínka, každý den zalévala tmavě hnědou hlínu a modlila se, aby mi něco vyrostlo. Den co den jsem pozorovala každý milimetr truhlíku, než se mi tam začaly objevovat první lístky. Hladila jsem je, říkala, jak jsou krásné a dokonalé a teď už mám v truhlíkách úplnou džungli, a ještě se moje zelená rodina rozrůstá. Možná to zní bláznivě, povídat si s kytkou, ale věřte, že mě to taky přišlo bláznivé a teď to dělám pořád a všechno mi krásně roste a neuvadá ani neumírá.

Jednou bych chtěla velkou zahradu, kde bych si mohla pěstovat bylinky, kytičky rostlinky ve velkém. Né jen takové ty normální, které se sázejí na každé zahradě. Já bych chtěla zahradu, která by vyzařovala lásku a život. Chtěla bych se tam cítit, jako v pohádce. Jako na louce plné lučních květin, které by stále a stále rostly a já je nechala. Nesekala bych pořád trávu, jako nějaký blázen každý týden, ale nechala bych ji žít si, jak ona chce. Bylo by to moje království, kde by se žilo a veselilo! ♥



Nyní v mých truhlíkách žijí a přežívají (dělají obrovskou radost) 9 kusů bazalky, 12 kusů meduňky, 4 velké stohy máty (teď se rozrůstají), 2 kusy lesních jahod, jeden keřík rozmarýnu a jeden tymiánu. A? jedna malá slunečnice, která se mi tam vyklíčila, když jsem dávala do krmítka pro ptáčky pár slunečnicových semínek.
Jsem z toho celého domácího pěstování šíleně šťastná a hned se cítím líp, když si jen stoupnu na balkón a cítím vůni bylinek. 

a jak je pěstovat?
stačí truhlík
hlína
občas trošku hnojiva
semínka/odrosty
voda
a velká hrst lásky a pozitivity

Do hlíny zasadíte semínka, která už začnete povzbuzovat na začátku, zalijete vodou a dáte na místo, kam alespoň chvíli za den svítí sluníčko. Hlínu zaléváte tak, aby vždy byla trošku mokrá. Ne MOC!! Choďte tam a povídejte si. Květiny i rostlinky rády poslouchají. Přeci jen jsou to naše podobizny. I oni mají duši, rodí se, umírají a naslouchají ☺

A pokud si chcete zasadit mátu, nebo meduňku, stačí si koupit nějaké čerstvé odřezky, které si zasadíte do vody, než pustí kořínky (stačí malé) a zasadíte je do hlíny. Hlouběji. Kořínky potřebují teplo. 

Hodně štěstí s vaším pěstováním doma.