16. září 2016

Proč se stát Au Pair?

Posledních pár dní jsem přemýšlela, co bych vám sem napsala, a pak mi přišla myšlena, že jsem si vlastně zakládala stránku kvůli Au Pair. Tedy Au Pair v Americe. Později mi přišla zase další, proč bych neměla napsat něco o tom, proč se jí vlastně stát. Přeci jen, to je ta hlavní věc a otázka skoro každého, kdo nad Au Pair pomyslí.

Abych pravdu řekla, tak já si tuto otázku pokládala taky. Škola mě nebavila, pokračovat na výšku jsem taky nechtěla, nebo jsem spíš nevěděla asi kam. Kdybych mohla, chtěla bych dělat všechno, ale to nejde žejo.

Povím vám teď něco předem o Au Pair.
  • Můžeš se jí stát skoro na celém světě v této době. Výjimkou tedy na Austrálii a pár dalších států.
  • Nejvíce se využívají v UK, Německu, Rakousku a Americe.
  • Můžeš se jí stát většinou od 18- 26 let. Tedy tak to platí alespoň v USA
  • minimální znalost Angličtiny + další jazyk je výhodou
  • min. 200 hodin zkušeností s dětmi
  • Budeš novým členem rodiny od 3 měsíců do 1 roku s možností prodloužení. V USA je podmínkou min. 1 rok s rodinou
  • Musí mít čistý trestní rejstřík a řidičský průkaz. V UK není podmínkou v USA je
  • Musí mít ráda děti a trávit s nimi čas
  • Musí mít vystudovanou střední školu
  • Pokud jsi klidná a mírumilovná osoba, nebudeš mít problém
  • musí být trpělivá, obzvlášť při zařizování v ČR a výběru rodiny. 
to je pár informací, které by měla osoba vědět, před tím, než zajde do agentury.
Nejznámější agentury v ČR jsou:
  1. Cultural care CC
  2. Coolagent CA
  3. Student agency SA
cultural care 
o Cultural care se říká, že je to největší agentura v ČR právě na hledání Au Pair girls, v posledních letech už i BOYS!! Hodně dlouho jsem se rozhodovala mezi ní a Coolagent, který nakonec vyhrál. CC je prý velice kvalitní a rychle se tam rodina najde, ale více pozitivních diskuzí a recenzí jsem našla u CA. Co vím o CC je, že mají stejné podmínky jako u ostatních, akorát prý mají o několik procent více rodin, než ostatní agentury za co si platíte. Je také nejdražší ze všech agentur. Při příchodu vyplňujete formulář a máte pohovor v AJ.

Coolagent
jak už jste četli u CC, vybrala jsem si tuto agenturu a zatím si nemohu stěžovat. Je fajn, levnější a kvalita taky dobrá. Slečna z agentury se o mě zajímá, píše, jak se mi daří a při každém problému vím, že se na ni mohu obrátit a ona mi vždy pomůže. CA tedy pro informaci nenabírá kluky. Při příchodu vyplňujete formulář a poté se dohodnete, kdy půjdete vyplnit psychotest a pohovoříte si trošku anglicky. Nic těžkého.

Student agency
Student agency jsem vyřadila hned jako první po přečtení si diskuzí a recenzí. Prý není moc dobrá a ani kvalitní. 

Tak to bylo o agenturách a teď se dostáváme k tomu, PROČ SE STÁT AU PAIR.

Je šíleně důvodů proč se jí stát a myslím, že o některých už jistě víte a hned vás napadnou


  • Cestování. Ve svém volném čase můžete cestovat kam chcete. Většinou se dělají různé tripy s dalšíma Au Pairkama, nebo s vašimi přáteli. Občas vás i rodina vezme na nějaké menší výlety.
  • první týden v NY. V rámci celého procesu musíte první týden strávit s ostatními holkami v NY na školení s americkou bývalou au pair nebo s nějakou zaměstnankyní z agentury, která vám bude vysvětlovat vše okolo USA. tedy jejich zvyků, koníčků, pravidel, dětí, výchovy apod.
  • Poznáte mnoho nových přátel. Jaký by to byl asi rok, kdybyste nikoho nenašli. Ale to je blbost! Ve svém volném čase můžete být kdekoliv a dělat cokoliv, pokud to teda není nezákonné, takže si myslím, že určitě tam někoho objevíte a zažijete Fun.
  • Meetings. Každý měsíc se pořádají různé meetingy s kooperátorkou a dalšími Au pairkami v okolí, takže na seznámení máte fůru času. Tedy meetingy jsou hlavně o svěřování se a povídání o svých zážitcích a zkušenostech.
  • Studium. Jako Au pair (alespoň do usa) nemůžete jet bez toho, aniž byste studovala. Z a rok musíte splnit určitý počet kreditů, abyste mohli dostudovat. Po úspěšném studiu dostanete certifikát, který se vám do života určitě hodí. Také můžete studovat co chcete. Není to jen jeden obor je to spousta odlišných oborů, takže se v tom každý najde si myslím.
  • Svátky. Amerika je proslavená různými svátky, jako je Halloween, valentýn apod. A to všechno za ten rok budete mít šanci stihnout a poznat. Je to úplně jiný svět a jinak se tam všechno slaví, a co třeba Santa Claus!!
  • Dobrodružství. Zažijete úžasné dobrodružství. Můžete procestovat půlku Ameriky s půjčeným autem nebo poletíte, poběžíte, procampujete, přeplavete, co budete chtít.
  • Zkušenosti. Určitě se naučíte nové věci, které se vám hodí do života.
  • Osamostatnění. Už nebudete tatínkova holčička, nebo maminky miláček a miminko. Stane se z vás samostatný nezávislý člověk, který se musí spolehnout sám na sebe!
  • Jazyk. Co jiného, než se pořádně naučit anglicky a dorozumět se díky tomu už skoro všude? k nezaplacení!
  • Stanete se součástí další rodiny. Budete chybějící člen smečky. Kdo by to nebral mít další rodinku v AMERICE. 
No já bych takhle mohla pokračovat do Halelujah, ale nechám na vás, abyste použili svoji fantazii a našli si svou vlastní cestu k tomu, co byste chtěli dělat a zažít.

Mějte se krásně a pište básně!