20. října 2016

Balíček vojákům

Na dnešek jsem si pro vás připravila článek, který je podle názvu už jasný. Jedná se o dárkový balíček pro vojáky. A pokud někdo už nad tím někdy přemýšlel určitě doporučuji přečíst si celý článek. Najdete v něm i adresu, kam balíček poslat. 
úvod:

na úvod bych chtěla zase začít tím, jak jsem k tomu přišla. Vždycky jsem měla slabost pro vojáky a už to jim pomoct byl můj splněný sen. Určitě jste nad tím někdy museli zapřemýšlet, co tak voják dělá.Pro mě je voják. mariňák, letec (všechny názvy neznám) hrdina. Je to člověk, který jde pro dobro ostatních bojovat do války. Bojovat za spravedlnost. Je silný, statečný a oddaný vlasti. Musí být i psychicky vyrovnaný a připravený na všechno. Musí to být i pro ně těžké být měsíc až rok bez rodiny, bez manželky/manžela, bez dětí, bez přátel... Proto to jsou pro mě hrdinové a tak jsem si řekla, že jim pošlu balíček, abych jim zpříjemnila pobyt někde na základnách.

Když jsou muži, ženy na misi, nemají u sebe všechno, co by potřebovali, nebo chtěli. Jsou rádi za jakokoli maličkost, kterou člověk pošle. Ať je to už sladkost nebo časopis. Já hledala různé informace o tom, co posílat a co ne a vyběhl mi celý seznam. Napíši vám sem ten základní, a co nejvíce lidi posílají.

seznam:
  • sladkosti
  • slané mňamky
  • křížovky
  • časopisy
  • hračky pro děti (vojáci rozdávají maličkosti dětem, ve kterých se nacházej) kindervajíčka, hračky z mekáče, nebo jen nějaké drobnůstky
  • cucací bonbony
  • káva
  • čaj
  • arašídové křupky
  • vysočina
  • uherák
  • musli tyčinky
  • proteinové věcičky
  • motivační dopisy
Opravdu jsou rádi za cokoliv. Vlastně i kdybyste poslali bonbon, nebo jen jim napsali nějaké psaníčko, budou vám vděční. 

Já jsem se takhle začala zajímat o tyto věci v prváku na střední škole. Tak nějak jsem obdivovala jejich sílu a překonání se v určitých věcech. Já osobně bych nikdy nemohla být voják. Já pomalu nezabiju ani mouchu a myšlenka na to, že nějaký pejsek, nebo zvířátko je týrané, nebo bez domova mě absolutně dostává...

Balíček
Celkové poslání balíčku je velice jednoduchá věc, o které se můžete dočíst tady
Jinak teď nic neposílejte, protože se naše skupinka vrátila z mise do Česka. Byli v Afghánistánu.
Pokud nad tím uvažujete a chtěli byste pomoci a udělat radost i vy, v dalších řádcích najdete adresu kam balíček poslat :) 
Balík se odešle do Ameriky, kde ho pošlou na základnu, kde se naši hoši právě nacházejí. Normálně to trvá 10-14 dní, a poté vám i někdo odepíše. Pokud o to poprosíte. 
Ohledně ceny: je jen na vás kolik do toho chcete vložit. Já posílala krabici od Nike plnou sladkostí a slaného + plus jeden časopis a vyšlo mě to nějakých 230 Kč. Doporučuji kupovat české výrobky, protože to tam kluci neseženou. 
Na poště pak platíte více, protože se balík odesílá za oceán. do 2 kg je to 300 Kč a do 6kg nějakých 500 Kč. Já si balík nechávala pojistit, kdyby se něco stalo, aby alespoň něco z toho zbylo. (pojištění 100-200 Kč)
Takže vás za normální balík i s pojištěním a nákupem vyjde na 700 Kč zhruba. 
Vím je to více, ale pomůžete, uděláte radost a ještě k tomu nemusíte balík posílat pořád, je jen na vás kolik do toho vložíte a jak často ho budete posílat. 


Adresa 

Pokud byste chtěli balík odesílat, ale nevíte adresu, neváhejte mě kontaktovat přes email (svetkpoznani@seznam.cz) nebo na facebook

Odezva:
Já balíček posílala na začátku měsíce v září a odpověď jsem dostala na email přesně za 14 dní. Je to krásné, když se vám někdo ozve a ještě tak krásně odepíše. Ráda se o to s vámi podělím. 

A ke konci toho všeho vám chci říct, že nejen jim uděláte radost, ale i sami sobě, že jste udělali něco hezkého. Příště moje penízky poputují jinam a to do zvířecího útulku :) 

A úplně ve "finiši"
Prosím sdílejte tento článek, aby se o možnosti poslání balíčku vojákům dozvědělo více a více lidí. 

Mockrát děkuji každému, kdo si článek přečetl a doufám, že nad tím popřemýšlí.

Hezký zbytek večera,

Bára ♥