7. října 2016

Domácí mýdlíčka

Už před nějakou dobou jsem slíbila, že přidám nový článek o tom, jak si vyrobit doma mýdlo. Omlouvám se, ale neměla jsem moc čas na nový článek. Ale lepší pozdě než nikdy ne?

V první řadě bych ráda napsala, že nejsem žádný profík, ani expert na výrobu mýdel. Sama teprve začínám, ale našla jsem v tom vášeň a lásku, kterou jsem dlouho hledala.

Naposledy jsem mýdla vyráběla na školním výletě v 6. třídě, kdy jsme jeli se základní školou do nějaké výrobny věcí. Dali jsme na pokladně peníze a oni nám je vyměnili za staré dukáty, nebo co to bylo. Bohužel nevím, jak se to tam jmenuje, jinak bych tam opět zavítala. V té výrobně se vyráběly svíčky, mýdla, keramické hrníčky, prstýnky z drátků, nějaké drátkové ozdoby a mnoho dalšího, co si už nepamatuji. Ale vím, že mýdla a svíčky bylo to, kam jsem první zavítala a šíleně mě to bavilo.

Jsem upřímně ráda, že jsem se k této činnosti vrátila, protože mě to šíleně moc baví. Využiji u toho své kreativity a zároveň lásky k bylinkám. Snažím se do toho dát co nejvíce mě, a také zdravých věcí z mé balkónové zahrádky (článek pěstuji doma).

Není nijak těžké si vyrobit vlastní mýdlo, pokud ho nechcete dávat na výstavu, prodávat a nebo někomu dávat jako dárek. A pokud ano? chce to hodně práce, zkušeností, praxe a asi nějaký ten kurz na výrobu. Já zatím žádný kurz nepodstoupila, ale plánuji to.

Fotky, které tu uvidíte jsou foceny mnou a jsou to mé výrobky. Bohužel se stále učím s foťákem, tak tu fotek nebude mnoho, ale výrobků je hodně a myslím si, že se neustále zdokonaluji.

Pro mě je nejdůležitější dělat je s láskou, mít na to náladu a zkoušet, co k čemu sedí a kolik toho použít. Do mýdel dávám co nejvíce bylinek a doma pěstovaných květin, co se dá. Nemám ráda mýdla, ve kterém mi plavou umělé květiny a voní po umělotině. Mám ráda spíše přírodní vůně.

zajíček, kterého na fotce vidíte, je citrón, tymián a zelený čaj. Také používám levanduli, mátu, meduňku, aloe vera, rozmarýn a zázvor. Před nedávnou dobou jsem dělala citrónovo, zázvorové mýdlo a musím říct, že skvělé. Zázvor mi mýdlo obarvil na žluto, takže jsem do něj nemusela používat žádná barviva.

A teď už jak na výrobu mýdel? 
lehce. Stačí vám pár přísad a máte krásné, voňavé mýdlo na světě. 


  • mýdlová hmota
  • nádoba na mýdlo (silikonové formy, hrníčky, mističky...)
  • barviva (jak jinak dát barvu mýdlu, jaké si představujeme. Já se snažím mýdla barvit od bylinek.. hmoždíř)
  • vůně ( v obchodech se dají zakoupit za pár korun)
  • ozdoby (bylinky, květiny, dekorace, umělé květiny..)
  • hrnec nebo nádoba, kde budete mýdlo tvořit
  • stěrka nebo vařečka

Mýdlovou hmotu zahřejeme na sporáku, nebo ve vodní lázni, dokud se poslední kousek nerozteče. Poté přidáme ozdoby, barvivo, vůni a vše důkladně promícháme. Nezapomeňte, že mýdlo pění, nemůžete ho moc nebo silně míchat, jinak se vám udělají v hmotě bublinky. Až vše budete mít promíchané dáte to do nádoby a necháte pořádně ztuhnout. Hotové mýdlo můžete nakrájet, dozdobit, zabalit nebo nepovedené použít na další výtvor. 

Kdybyste měli jakékoliv otázky, neváhejte se ptát v komentáři, ráda vám na ně odpovím. 

Hezký pátek,

Bára