26. října 2016

Dýňová polévka

Určitě znáte miliony receptů na to, jak si uvařit dýňovou polévku, a znáte ingredience, které se do ni dávájí, ale já jsem si svoji polévku zjednodušila a jednoduše "vytunila". A o tento recept se s vámi ráda podělím. 

Možná můj receptík budete znát, protože jste ho také dělali, vyčetli někde, nebo dokonce sami experimentovali a možná také ne. Budu doufat ve druhou variantu.

Je milion způsobů, jak polévku "vytunit" ať začneme od koření po smetany nebo další ingredience. Některá je více krémová, druhá smetanová a třetí světlejší a čtvrtá tmavší, a tak bych mohla pokračovat dál a dál.

Nejvíce jsem slyšela o dýňové polévce se zázvorem, ta mě moc neuchvátila, proto se v tomto receptu zázvor ani neobjeví, ačkoli ho mám moc ráda.

Zrovna dneska jsem kamarádku učila, jak si dýňovou polévku uvařit, když už máme ten podzim, všude jsou dýně k dispozici a hlavně je to moc a moc zdravé. Kamarádka Anička byla velice překvapená, jak je recept jednoduchý. (ještě, aby nebyl) Ale to neozkoušela moji lehce zdlouhavější a "vytuněnější" verzi.

A jak se taková polévka dělá? to vám hned s radostí povím.

Recept na Dýňovou polévku

Začneme tím, že si koupíme Dýni Hokaido (k dispozici snad všude)

Ingredience (cca 6 porcí)
Dýně menší
2ks střední mrkve
2x Brambory
sůl
pepř
2x bobkový list
4x kuličky nové koření
trošku chilli
smetana na vaření 250 ml
máslo
voda

Postup
  1. Omyjeme a očistíme mrkve, brambory a hokaido. Z hokaido vyjmeme semínka a vše nakrájíme na kostičky. 
  2. do kastrůlku si připravíme kus másla, jen na rychlé orestování mrkve a brambor. cca 20g másla. Já dávám podle toho, jaké mám množství zeleniny. Poznáte sami. Másla lepší méně, než více. 
  3. Máslo necháme na mírném ohni roztékat a přidáme brambory, mrkve a necháme tedy orestovat.
  4. Po chvilce přidáme do kastrůlku hokaido, a také necháme orestovat, aby dýně pustila barvu. Poté zalijeme vodou tak, aby vše bylo ponořené. (občas si ze zeleniny udělám vývar, poté zeleninku nechám lehce osmahnout a přidám hokaido a zaliji vývarem, nebo semínka zalijte vodou, rukou lehce prohmátněte a šťávu z nich můžete také nalít do polévky)
  5. Teď je čas na koření. Přidáme sůl, pepř, bobkový list, nové koření a vaříme do měkka POD POKLIČKOU.
  6. Až vše změkne, vyjmeme nové koření a bobkový list a vše rozmixujeme ponorným mixérem, než vznikne krém. (rozmixujeme tak, aby nikde neplavaly kusy zeleniny)
  7. Polévku dochutíme pepřem, solí, přidáme chilli a přidáme 150 ml smetany na vaření. Ta polévku zjemní a dodá hezký nádech. 
  8. A to je vše dobrou chuť

Ne to není vše, zapomněli jsme na důležitou věc a to je ozdoba a křupinky. 

ozdoba může být:
máta
petrželka
chilli
bazalka
dýňová semínka
slunečnicová semínka
smetana
krutonky z opečeného toastu, chleba

A jak si taková dýňová semínka udělat doma? Jednoduše

Semínka z hokaida si pořádně omyjte, jelikož jsou velice převelice kluzká. Pokud se vám to povedlo gratuluji, pokud ne, nic se neděje. Já to dělám tak, že si je dám do utěrky, kterou si semínka přidržuji a nožem je pak nakrojím a semínka vyndám. Nakonec je na oleji (malém množství oleje) osmahnu. Je to šílená mňamka, díky které polévka chutná lépe. Dá jí to úplně jiný grády. 
A pokud na to nemáte náladu, loupat semínka, jak blbec, kupte si je v obchodě. Chutnají rádoby stejně ☺

Tak dobrou chuť