5. listopadu 2016

Návštěva ambasády

Jak jste se už dočetli na mé stránce na Facebooku, byla jsem na ambasádě, a nenapadlo mě nic lepšího, než vám o tom napsat.
Celý článek bych zařadila do osmi bodů, ve kterých budu popisovat co se kde děje.


body jsou následující 
1) Důležité dokumenty
2) Návštěva agentury
3) Prohlídka před ambasádou
4) Prohlídka v ambasádě
5) První okénko
6) Druhé okénko
7) Pohovor
8) Návštěva agentury (2)

Předem sděluji, že to co se dělo mě se nemusí dít vám, s agenturou se můžete domluvit jinak a na ambasádě to můžete mít také jiné, tady vám píši jen, jak to šlo mě ☺




1) Důležité dokumenty

Už když jste vyplňovali formuláře na stránkách velvyslanectví, museli jste dostat důležité dokumenty, alespoň v Emailu od agentury, co si musíte vzít na pohovor na Ambasádu. Opravdu důležité je vyplnit DS-160 a vytisknout výsledné obrázky formulářů, které vám vyskočí, až vše vyplníte, ale stejně vám sem vše napíši. ☺ 
Já si vše 3 dny předem připravovala a celé ty tři dny všechno kontrolovala, aby se nestalo, že přijdu na ambasádu a zjistím, že polovinu nemám. To by byl asi průser, takže doporučuji si to důkladně několikrát zkontrolovat. 

Co si vzít na ambasádu?

1) Platný pas
2) fotografii, kterou jste dávali do DS-160.  Nejlépe max. 1 měsíc stará(hodně se tím zabývají)
3) Potvrzení o vyplnění DS-160
4) DS-2019
5) SEVIS
6) informace o umístění
7) potvrzení o platbě vízového poplatku (160 USD)
8) vytištěnou stránku se dnem a časem pohovoru

Opravdu si dávejte pozor, abyste vše měli, protože jinak skončíte u okénka č. 1. Jedna slečna zapomněla fotku a poslali ji pryč. 




2) Návštěva agentury

Nevím, jak to budete mít vy, ale já se den před pohovorem domluvila s koo, že se stavím na recepci Chicaga (coolagent pobočka), abych si vyzvedla obálku s originálem DS-2019 a SEVIS. Je důležité mít originál. Na recepci mi dala paní obálku (čeká na vaše příjmení), já si to vše zase přerovnala a vydala se na Malostranské náměstí na ambasádu. Teda můžu vám říct, že jsem byla nervózní jak pes, obzvlášť když jsem byla asi 20 metrů od ambasády a tam viděla, jak prohlížejí policajti. 




3) Prohlídka před ambasádou

Prohlídka venku není tak drastická, jak jsem si myslela, když jsem viděla chlapi v uniformách, jak prohlížejí tašky atak. To jsem měla fakt sevřenou prdku, ale nakonec to bylo úplně v pohodě. 
Venku jsou obvykle 2 policajti. Jeden pouští lidi dovnitř a druhý mezitím prohlíží kabelky a kontroluje vypnuté telefony. Poté se vás zeptá na jméno a pustí za druhým policajtem, který vás pustí dovnitř, kde vás opět zkontrolují. 

důležitá informace!! nechoďte před ambasádu více jak 30 min. před pohovorem
Někde jsem četla článek, kdy jedna au pair šla na ambasádu dříve a policajti ji poslali pryč. Prý je to podezřelé, když někdo stojí 15. min před ambasádou a nic nedělá. Já jsem přijela na malostranské náměstí 40 min. před pohovorem, a tak jsem šla ještě do Mekáče na kafe. Před ambasádu jsem přišla asi 20 minut před pohovorem a bylo to akorát. 




4) Prohlídka v ambasádě

Doufám, že uvnitř všichni narazíte na strašně milého staršího pána, jako jsem narazila já, protože díky němu jsem přestala být nervózní. Hezky si s vámi povídá, říká vám co máte dělat a vy se necítíte, jakoby vás měl někdo každou chvíli zatknout nebo picnout bambitkou. 
Doporučuji si nebrat velkou kabelku nebo batoh. Nemají to rádi a u malé kabelky vás skoro vůbec neprohlížejí. U vchodu si sundáte kabát/ bundu. V nejhorším teplý svetr a projdete kontrolním pásem, kde pak dojdete na druhou stranu stolu a čekáte, dokud pán neprohlídne vaší kabelku a další věci. Mě prohlížel i papíry.
Mobil, sluchátka, nabíječku, klíče dáváte do košíčku a pán si to nakonec vezme k sobě, protože nahoru jsou telefony zakázané. Za to vám dá kartičku, kterou si připevníte na tričko a nasměruje vás do místnosti, kde se vyřizují víza. 
Projdete dveřmi a dáte se do prvního patra




5) První okénko

Pokud jste dívali na video od agentury, kde muž přijde a jde rovnou k okénku. je to špatně. Musíte si vzít pořadové číslo a vyčkat, než se ukáže na obrazovce. Já čekala asi 5 minut a pak se vydala k okénku č. 1 (v první místnosti jsou pohovory a otisky prstů, a když půjdete kousek za roh, jsou tam okénka 1 a 2. Vy půjdete k prvnímu si myslím. 

U okénka předáte pas, všechny papíry a hodně se ptají na fotku, tak si ji raději vezměte. Vše zkontrolují, když vidí, že jste Au Pair zeptají se na to, kde budete a kolik máte dětí, a pak vás nechají se opět posadit a čekáte zase na vaše číslo na obrazovce.  

Pas si nechávají a vracejí vám info o umístění DS-2019 a Sevis. Toto všechno budete muset mít v USA pořád u sebe.

Důležité je se usmívat!




6) Druhé okénko

Když se opět ukáže vaše číslo na obrazovce (moje bylo šťastné číslo 808), zase si najdete vaše okénko (tentokrát v první místnosti 3-8 myslím) a jdete na otisky prstů. Paní přede mnou měla moc studené ruce a otisky ji nešli odebrat, tak si raději zahřejte ruce, než tam půjdete. Haha.

A nejlépe vám to popíši tak, že je to stejné jako ve videu. Pozdravíte. 4 prsty pravé ruky, 4 prsty levé ruky a oba palce. 

To je opět vše a teď už jen pohovor.

Opět čekáte na svoje číslo na obrazovce




7) Pohovor

Doufám, že budete mít stejně pohodový pohovor, jako jsem měla já. Narazila jsem na strašně milou slečnu, která se pořád usmívala a mluvila moc dobře a srozumitelně. Bála jsem se angličtiny a neměla jsem proč. 
Opět pozdravíte a slečna se začala vyptávat. No ani ne vyptávat. Zeptala se jak se mám, kde budu bydlet, jak vycházím s rodinou, kolik mám dětí a jestli jsme v kontaktu. 

Konec šmitec, vízum schváleno, do deseti dnů dorazí domu bye bye. Zajdete dolu, za kartičku vám vrátí mobil a hurá zpět do agentury


Nezapomeňte se usmívat a být nadšení




8) Návštěva agentury (2)

V agentuře vás už budou očekávat a budete mít připravené papíry na podepsání. Většinou je to podepsání, že jste vše pochopili a byli jste se vším seznámeni. Koo se vás zeptá, jak šel pohovor a co se dělo a vysvětlí vám co dál. Nebojte se zeptat, kdybyste něco nevěděli, já se taky pořád na něco ptám. Horší jak já nebudete :D 

A z agentury šupem domu vyplnit na stránky, že máte schválené vízum ♥


No a to je vše. Lehké jak facka. Šíleně jsem se bála a ono není čeho. 


Kdybyste někdo měl nějak dotaz, nebo by potřeboval pomoc, nebojte se na mě obrátit. S čímkoli pomůžu ☺ 



Napište zde